This is part of design for textile.  I did little twist for this time spring.

小鳥のデザインは今掛かっているテキスタイルのデザインの1部です。春に成ってウレシくてちょっとお裾分けです

I tried to go or find something once in a week.  Sometimes little far but also in my neighbor.  This beautiful and tranquil place is Botanist in Los Altos.  Not quite a flower shop more like a mini garden inside of house I felt about this shop.  There is so many things you could take in but place gives me very calm and soothing moments to me.

1週間に1日小さな遠足を心がけています。ちょっと足を伸ばす事も有りますが ほとんどは近所のお店屋さんに紙ヤリボンを探しに行ったり山にハイキングがてら石やら花の種を採取することもあります。今回は前から気になっていたBotanistという店です。花屋さんと云うより何か不思議な空間を創りだしています。色々な物が置いてあるにも関わらず 穏やかな気持ちにさせてくれるのは やはり色使いであったり 自然の物が醸し出す力(エネルギー)なのでしょうか? 

Sometimes making a craft goes back to basics or children’s materials, such as pipe cleaners.  Making simple hearts is so easy.  Cats can do it?  Happy Valentine Day!

凝った材料を探す事も楽しいけれど 子供の頃遊んだこんなモールでも思ったより素敵なデザイン生まれます。バレンタインデーにどうぞ

little wire heart and some my collection from house

ワイヤーで作ったハート。やっぱりハートの形は幾つに成っても好き

Love to all of you!  Decoupage on frame and chalkboard inside,  my dear friend Yukari made this plate, simple tag with Valentine gift.

バレンタインーデーが近いので こんなもの集めてみました。最初のフレームはペイントした後でデコパージュ、中はチョークペイントを塗って簡単なメッセージボードとして活躍。2番目は友人のゆかりさんの作品。最後はチョコやギフトに添える簡単タグです。

I saw this huge paper wreath somewhere.  Love that idea is using old paper which contained beautiful ecru color.  I found on you tube Jenna De Angels.  She made an amazing wreath and good tutorial so I tried.  I made a template it is gonna base of all paper cones.  She suggested around 200 cones to make. But I did only use 25 outer, middle 12 and center 12 additionally I made little medallion from same paper.  I am happy about that looks.  Don’t be discourage on first one you will get some techniques from your mistake.  My Second one is much better.
初めて見た時から作ってみたかったペーパーリース。YouTubeで検索してたどり着いたデザイナーは Jenna De Angels 分かり易い説明が付けられていました。ところが作って行くうちにどうしても奇麗にまとまらず2個目は数を減らして裏側の押さえるボードにしっかり印を付け 作ったコーンを等間隔に置いて行きました。真ん中には同じ紙からのメダリオンをおいてみました。へこまずに幾つか作ってみて下さい。やって行くうちに こつみたいな物が見つかるはずです。 ちなみに私が使った本は古いカルフョルニアのお料理の本で あれもこれも取っときたいページに出くわし 読みながらしたので可成り時間がかかってしまいました。ご注意を 

I saw this huge paper wreath somewhere.  Love that idea is using old paper which contained beautiful ecru color.  I found on you tube Jenna De Angels.  She made an amazing wreath and good tutorial so I tried.  I made a template it is gonna base of all paper cones.  She suggested around 200 cones to make. But I did only use 25 outer, middle 12 and center 12 additionally I made little medallion from same paper.  I am happy about that looks.  Don’t be discourage on first one you will get some techniques from your mistake.  My Second one is much better.

初めて見た時から作ってみたかったペーパーリース。YouTubeで検索してたどり着いたデザイナーは Jenna De Angels 分かり易い説明が付けられていました。ところが作って行くうちにどうしても奇麗にまとまらず2個目は数を減らして裏側の押さえるボードにしっかり印を付け 作ったコーンを等間隔に置いて行きました。真ん中には同じ紙からのメダリオンをおいてみました。へこまずに幾つか作ってみて下さい。やって行くうちに こつみたいな物が見つかるはずです。 ちなみに私が使った本は古いカルフョルニアのお料理の本で あれもこれも取っときたいページに出くわし 読みながらしたので可成り時間がかかってしまいました。ご注意を 

Winter wreath

冬のリース達

My Holiday Open house 2013 year !!!  This year I made many paper houses from AnnaTorborg and Cathe Holden/justsomethingimade.com   It was so fun to do. Thanks to both designer.

今年恒例のホリデーオープンハウスは沢山の人に見て頂きました。紙のクラフトが大好きな私は 今年は家を作ってみました。テンプレートは 上記のデザイナーを使わせて頂きました。有り難う御座います。

This is my second version of wire hanging.  I put on antique chandelier crystals which makes charming sound.

今回で2回目のワイヤーの作品です。下にアンティークのシャンデリアのクリスタルを付けました。とても可愛い音を奏でてくれます。思わずにっこり

Every year I picked up tree twigs for my little Christmas tree.  Simply spray silver over the twigs(do not cover all over it you might practice before), little ornaments I made pine cones and acorns.  some of the stuffed acorns from my husband old tweed jacket.

毎年冬の頃に形の良い小枝を拾い始めます。銀色のスプレーを掛けて その時はなるべくべったり付けないのがこつです。松ぼっくりには少しだけグリッターをかけ どんぐりにはいらなく成った洋服の生地から作ってみました。取り分け気に入ったのが主人の古いツイードの上着のどんぐり達 とってもハンサムになりました。